10 ماده غذایی مشهور در جهان

به گزارش مجله سرگرمی، فکر می کنید چه غذاهایی آن قدر محبوب هستند که هر کشوری بروید، مطمئن هستید که آن ها را خواهید دید؟ صادقانه بگویم ، بیشتر مواد غذایی که دارای طعم خوبی هستند در سراسر دنیا وجود دارند، و شما آنها را در همه جا خواهید دید. بسیار سخت است که معین کنیم کدام ماده غذایی معروف است. به همین علت وقت زیادی برای جمع آوری این فهرست صرف شده است و شاید بشود ماده غذایی دیگری را در این فهرست قرار داد. این فهرست را ببینید!

10 ماده غذایی مشهور در جهان

10 ماده غذایی مشهور در دنیا

فکر می کنید چه غذاهایی آن قدر محبوب هستند که هر کشوری بروید، مطمئن هستید که آن ها را خواهید دید؟ صادقانه بگویم ، بیشتر مواد غذایی که دارای طعم خوبی هستند در سراسر دنیا وجود دارند، و شما آنها را در همه جا خواهید دید. بسیار سخت است که تعیین کنیم کدام ماده غذایی معروف است. به همین علت وقت زیادی برای جمع آوری این فهرست صرف شده است و شاید بگردد ماده غذایی دیگری را در این فهرست قرار داد. این فهرست را ببینید!

1) سوشی

سوشی یک غذای ژاپنی متشکل از برنج پخته شده که با مواد دیگر، مانند ماهی یا غذاهای دریایی دیگر که معمولا آن را به صورت رول در می آورند، می باشد. ماهی سوشی معمولا به صورت خام است اما سایر مواد پخته می گردد.

2) همبرگر

همبرگر یک ساندویچ شامل گوشت پخته شده (معمولا گوشت گاو ، بوقلمون و یا ترکیبی از این گوشت ها) که معمولا داخل نان ورقه شده قرار داده شده است. همبرگر اغلب با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، ترشی، پنیر و چاشنی مانند خردل، سس مایونز و سس گوجه فرنگی مصرف می گردد. همبرگر محبوبیتی در سراسر دنیا دارد.

3) سیب زمینی سرخ شده فرانسوی

سیب زمینی سرخ شده فرانسوی نوار نازک سیب زمینی سرخ شده است. این نوع معمولا برش های نسبتا ضخیم از سیب زمینی سرخ شده است و در بسیاری از نقاط دنیا به همین نام شناخته می گردد.

4) پیتزا

به طور معمول با سس گوجه فرنگی، یا سس مایونز استفاده می گردد. پیتزا دارای نوع های مختلفی است که امروزه در بسیاری از نقاط مختلف دنیا به یکی از محبوب ترین غذاها می باشد. در آمریکا از عبارتهای سالن پیتزا ، مکان پیتزا ، خانه پیتزا و مغازه پیتزا فروشی برای پیتزا فروشی استفاده می گردد.

5) هات داگ

هات داگ، با نام فرانکفورتر هم شناخته می گردد. سوسیس استفاده شده در هات داگ معمولا نرم و از گوشت گاو، مرغ یا بوقلمون است. بیشتر مواد درون هات داگ به صورت کاملا پخته شده است و معمولا در کنار آن از سس گوجه فرنگی، پیاز، سس مایونز، پنیر، گوشت، فلفل قرمز یا کلم ترش استفاده می گردد. در بعضی منطقه ها هم هات داگ را به صورت شیرین می خورند.

6) سوسیس

سوسیس معمولا از گوشت گوساله، گوشت خوک و گوشت گاو تشکیل شده است و معمولا به صورت کباب شده استفاده می گردد. در قدیم پوشش سوسیس را از روده حیوانات تهیه می کردند. امروزه جنس این رویه ها معمولاً از کلاژن یا سلولز و یا حتی پلاستیک می باشد. تهیه سوسیس و کالباس در ایران بصورت کارخانه ای از سال 1307 خورشیدی به وسیله یک نفر روسی بنام افونامو در بندر انزلی با یک ماشین کوچک و دستی آغاز شد و روزانه احتیاجات عده ای از اتباع خارجی را تأمین می نمود.

7) اسپاگتی

ماکارونی به شکل دراز، استوانه و اشکال دیگر در اصل ایتالیایی است. اسپاگتی ایتالیایی از سمولینا و آب ساخته شده است. اما در خارج از ایتالیا ممکن است با انواع دیگری از آرد فراوری گردد. به طور سنتی اسپاگتی 50 سانتی متر بود اما در قرن 20 با طول 25 تا 30 سانتی متر محبوبیت بیشتری کسب کرد. معمولا اسپاگتی را با سس گوجه فرنگی، گوشت، پنیر، فلفل، سیر و روغن استفاده می نمایند.

8) مرغ سرخ شده کنتاکی

مرغ سرخ شده تکه های مرغ (معمولا جوجه های گوشتی) که ابتدا در پودر سوخاری غلتانده شده و سپس در روغن سرخ شده است، می باشد. اولین رستورانی که مرغ سوخاری را معرفی کرد رستوران کی اف سی در آمریکا در سال 1952 بود که هم اکنون در بیش از یکصد کشور دنیا دارای بیش از سیزده هزار رستوران است.

9) کیک

کیک به طور معمول یک دسر شیرین و پخته برای بعد از غذا است. کیک به طور معمول شامل ترکیبی از آرد، شکر، تخم مرغ، کره یا روغن، بعلاوه یک مایع (معمولا شیر یا آب) و یک عامل برای ور آمدن (مانند مخمر یا بکینگ پودر) است. بعلاوه موادی برای طعم دار کردن اضافه می شوند مانند پوره میوه، آجیل و انواع عصاره ها. کیک به اسم دسر اصلی در مهمانی، عروسی، سالگرد و تولدها می باشد.

10) سالاد

سالاد از طیف گسترده ای دارد از جمله : سالاد سبزیجات، سالاد ماکارونی، حبوبات، تخم مرغ، غلات، سالاد مخلوط با ترکیب گوشت، مرغ، یا غذاهای دریایی و سالاد میوه. سالاد سبز عبارتند از : کاهو و سبزیجات و سس مایونز است که در بعضی منطقه ها از سس گوجه فرنگی هم استفاده می نمایند. بیشتر سالادها به صورت سرد هستند هرچند بعضی از آن ها مانند سالاد سیب زمینی در جنوب آلمان گرم هستند.منبع:http://linkdump.p30world.com

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: راسخون
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 159738

به "10 ماده غذایی مشهور در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ماده غذایی مشهور در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید