معرفی سوغاتی های ماندگار اسپانیا

به گزارش مجله سرگرمی، حتماً اعضای خانواده و دوستانتان چشم به راه سوغاتی های شما از تور اسپانیا هستند و دلتان می خواهد یک سوغاتی خوب که یادآور تاریخ، فرهنگ و جاذبه های آن جا باشد انتخاب کنید.

معرفی سوغاتی های ماندگار اسپانیا

فروشگاه های بومی زیادی در نقاط توریستی شهرهایی مانند بارسلونا و مادرید شما را به خود جذب خواهند کرد که می توانید آثار هنرمندان منطقه را بخرید و با این یادگاری از این هنرمندان هم حمایت کنید. علاوه بر اشیای سوغاتی، خوراکی هم از هدیه های محبوب محسوب می گردد که البته اگر سفر طولانی در پیش دارید بهتر است خیلی زود آن ها را خریداری نکنید. این نکته را به یاد داشته باشید که بعضی صنایع دستی مانند شمشیر و ادویه جات احتیاج به آنالیز جداگانه در فرودگاه دارند و قبل از حمل آن ها قوانین را مطالعه کنید.

1. آبانیکو

بادبزن اسپانیایی که به آن آبانیکو (Abanico) می گویند از محبوبیت چشمگیری برخوردار است. این بادبزن ها که در بعضی از پایکوبی های سنتی اسپانیا هم استفاده می شوند یک سوغاتی فوق العاده به خصوص برای خانم ها خواهد بود. آوانیکو را با رنگ ، طرح و سبک های متنوع، بادبزنی منحصربفرد در میان دیگر بادبزن ها خواهید دید.

2. روغن زیتون

روغن زیتون اسپانیا برترین روغن زیتون دنیا شناخته می گردد که مردم آندلس آن را تأمین می نمایند. روغن زیتون در بطری هایی با ابعاد مختلف موجود است اما طبیعتاً در بردن اندازه زیاد آن به مشکل برخواهید خورد و ضروری است به مقررات حمل بار توجه کنید.

3. لباس فلامنکو

خانم ها حتماً از سوغاتی گرفتن یک دست لباس فلامنکو (Flamenco) ذوق زده خواهند شد. بعلاوه این لباس ها را اگر به تن بچه ها و خردسالان کنید بسیار بامزه می گردد. ترکیب رنگ و سایزهای مختلفی برای انتخاب این لباس وجود دارد و خرید یک کلاه این ست را کامل می نماید.

4. زعفران

اسپانیا یکی از فراورینمایندگان اصلی زعفران در دنیا به تعداد می آید و سال هاست در بخش خودمختار کاستیا لَمانچا (Castilla La Mancha) آن را پرورش می دهد. زعفران ادویه ای فوق العاده است که طعم غذا را عالی می سازد و به اسم مثال به یکی از معروف ترین غذاهای اسپانیایی به نام پائییا (Paella) افزوده می گردد. این سوغاتی را در بازارهای ادویه جات خواهید یافت که در بسته بندی های پلاستیکی کوچک به فروش می رسد.

مطالب مرتبط

برترین خوراکی ها و غذاهای معروف اسپانیاییعادات و رسوم مردمان شاد اسپانیا را بیشتر بشناسیمبناهایی که در اسپانیا شما را حیرت زده می نمایند

5. پوستر گاوبازی

گاوبازی بخشی از تاریخ و فرهنگ اسپانیا محسوب می گردد. اگرچه بسیاری از افراد معتقدند که این نزاع موجب آزار و اذیت حیوان می گردد، اما مردم اسپانیا آن را سرگرم نماینده می دانند. گردشگرانی که به اسپانیا سفر می نمایند عموماً علاقمند هستند این گاوبازی سنتی را تماشا نمایند. کسانی که تحمل تماشا این کارزار را ندارند می توانند پوسترهای گاوبازی که در خیابان ها به چشم می خورند را به اسم یک یادگاری از گاوبازی مرسوم در اسپانیا خریداری نمایند. در شهر سویل دستفروشان زیادی وجود دارند که پوسترهای گاوبازی اختصاصی برای شما درست می نمایند. شما نام خود را می گویید و در قسمت نام گاوباز آن را درج نموده و برای شما چاپ می نمایند. این هدیه هم از سوغاتی های جالب و پرطرفدار شمرده می گردد.

6. شال

شال شیک ترین و مُد روزترین اکسسوری مورد استفاده بانوان در اسپانیا است. سوغاتی بردن این شال های رنگارنگ هر خانمی را مسرور خواهد نمود. در تمام سال در فروشگاه های محلی شال هایی با طرح ها و رنگ های بسیار متنوع را خواهید یافت.

7. سرامیک های اسپانیایی

قرن ها است که در اسپانیا محصولات سرامیکی فراوری می شوند. این محصولات یا تزئینی هستند یا در زندگی روزمره کاربرد دارند. اگر می خواهید ظروفی محکم اما ساده و زیبا بخرید، بشقاب های تراکوتا (terracotta) را انتخاب کنید. اگر محصولی خاص تر مد نظر دارید، یک بشقاب تزئین شده از شهر معروف ال پوئنته دل آرسبیسپو (El Puente del Arzobispo) را به اسم سوغات بخرید.

8. تی شرت کوکوشوموشو

تی شرت از سوغاتی های متداول است که معمولاً مسافران آن را با علائم و نوشته هایی که یادآور آن کشور باشد خریداری می نمایند و برای دوستانشان هدیه می برند. در اسپانیا گاو وحشی همچون یک نماد ملی شناخته می گردد و تصویرش بر روی تی شرت ها به چشم میخورد، چرا که گاوبازی با فرهنگ اسپانیا پیوند عمیقی دارد. تی شرت کوکوشوموشو (Kukuxumusu) از تی شرت های مرغوبی است که به خصوص از فروشگاه آن در مادرید می توانید بخرید.

9. قاشقک یا کاستانت

قاشقک یا کاستانت (Castanet) از سازهای کوبه ای است که وقتی در دست بهم کوبیده می شوند صدای کلیک مانندی ایجاد می نماید. معمولاً این ساز پایکوبینده های اسپانیایی را همراهی می نماید و یکی از چیزهایی است که گردشگران بسیار در پی خرید آن هستند. روی بعضی از کاستانت ها با برچسب هایی به شکل زوجی که فلامنکو می پایکوبیند یا طرح یک گاوباز تزئین شده است.

10. کیف چرم

محصولات چرم به ویژه کیف که از چرم نرم و زیبای اسپانیایی ساخته شده اند، یک سوغاتی ماندگار برای شما خواهند بود. در اغلب فروشگاه های اسپانیا کیف های چرم و اکسسوری های دست ساز را خواهید دید. می توانید از مغازه های بومی یک کیف دستی یا کوله پشتی چرم با رنگ و طرح دلخواه انتخاب کنید و برترین دوستتان را با آن مسرور کنید.

11. تابه پائییا

برای علاقمندان به آشپزی و آشپزخانه یک تابه پائلا هدیه ای عالی خواهد بود. این تابه برای پخت یکی از محبوب ترین غذاهای اسپانیایی یعنی پائییا استفاده می گردد که طبخ آن را راحت تر و سریع تر می سازد. اگر قصد خرید آن را داشتید یک تابه مرغوب بخرید و پولتان را برای خرید یک محصول بی کیفیت هدر ندهید.

12. شمشیر تولدو

تولدو (Toledo) قرن ها معروف بوده و شمشیر و سپرهای آن سپاهیان اروپایی را تا پیش از اختراع اسلحه های گرم تجهیز می کردند. اما امروزه این شمشیرها بیشتر برای گردشگران مجذوب کننده هستند. البته هنوز از کیفیت بالایی برخوردارند و یک سوغاتی فوق العاده برای علاقمندان به تاریخ تسلیحات نظامی محسوب می شوند. غیر از شمشیر می توانید یک نامه باز کن با استیل مرغوب تولدو را یادگاری ببرید.

13. عروسک های کریسمسی

سنت کریسمس در کاتالونیا به هیچ کجای دیگر شباهت ندارد و عروسک های کریسمسی به طور فراوان در ایام سال نو در شمال شرقی این منطقه به چشم می خورند. در گذشته این عروسک ها همیشه در قالب افرادی با لباس های سنتی ساخته می شدند، اما امروزه با رشد صنعت عروسک سازی می توان مجسمه هایی از چهره های مشهور را در کاتالونیا پیدا کرد. در تمامی فروشگاه های این منطقه عروسک هایی از دونالد ترامپ، کریستیانو رونالدو و لیدی گاگا به چشم می خورد. این عروسک ها نماد خوش یمنی در سال پیش رو هستند.

14. گیتارهای افسانه های موسیقی راک

با خرید یک گیتار از فروشگاه فلیپه کُنده (Felipe Conde) جا در پای عظیمانی چون باب دیلن، کت استیونز و لئونارد کوهن و بعلاوه اسطوره های موسیقی فلامنکو مانند پاکو د لوسیا (Paco de Lucía) بگذارید. خانواده کنده با بیش از 100 سال تجربه، استاد ساخت گیتار در اسپانیا هستند. این گیتارها به هیچ وجه مقرون به صرفه نیستند (قیمت گیتارهای فروشگاه کنده از 2500 یورو آغاز شده و تا 11000 یورو می رسد)، اما به اسم بخشی از تاریخ موسیقی راک ارزش این مبلغ را دارند.

15. اسپادریل

شاید بتوان نمونه هایی از این کفش تابستانی محبوب را در خارج از اسپانیا یافت، اما گزینه های اصیل تنها در داخل این کشور قابل خریداری هستند. خانه هرنانز (Hernanz) در مادرید از سال 1840 تا به امروز مشغول ساخت این کفش های نخی است و یکی از قدیمی ترین فراورینمایندگان اسپادریل (Espadrille) در اسپانیا به تعداد می آید. این کفش که در گذشته متعلق به طبقه فقیر و کارگر اسپانیا بود، پس از اینکه لورن باکال یک جفت از آن را در سال 1948 در فیلم کی لارگو (Key Largo) پوشید، به معروفیت دنیای دست یافت. از آن موقع تا به امروز، آن ها یکی از کالاهای محبوب تابستانی در اسپانیا هستند.

16. تورون

این شیرینی که شبیه به نوقا است، در ایام کریسمس در سراسر اسپانیا به وفور یافت شده و یک سوغاتی محبوب به تعداد می آید. تورون (Turrón) از بادام، عسل، شکر و سفیده تخم مرغ تهیه شده و در اشکال مستطیلی سرو می گردد. کاسا میرا (Casa Mira) در سال 1842 به اسم اولین فروشگاه تهیه تورون در مادرید تأسیس شد و همچنان در میان مردم محلی پرطرفدار است.

17. هوای جزیره ایبیزا

اگر در پی بردن تکه ای از اسپانیا با خود به خانه هستید، چرا به سراغ خرید یک قوطی از هوای ایبیزا نمی روید؟ یک قوطی از هوای ایبیزا محبوب ترین کالای موجود در این جزیره به تعداد می آید. چند دوست در تابستان 2016 آغاز به فروش این محصول در یک بستنی فروشی کردند و از آن موقع تا به امروز هوای جزیره ایبیزا در میان گردشگران بسیار پرطرفدار شده است.

18. هاون

هاون یکی از ابزار آشپزی است که قرن ها در اسپانیا مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه هم یک ابزار ضروری برای هر آشپز به تعداد می رود. هاون بیشتر برای سابیدن ادویه ها استفاده می گردد. در اسپانیا علاوه بر سابیدن ادویه ها، برای درست کردن چاشنی ها و سس ها، مخصوصا سس معروف ایولی (aioli) هم مورد استفاده قرار می گیرد.

19. تخته برش از جنس چوب زیتون

اسپانیا عظیم ترین فراورینماینده روغن زیتون در دنیا و دارای بیش از 300 میلیون درخت زیتون است. خرید یک شیشه روغن زیتون اسپانیایی ایده خوبی برای خرید سوغات است اما از آن جایی که روغن زیتون کمی گران است، خرید یک تخته خرد کردن مواد غذایی که از جنس چوب درخت زیتون باشد، هم ایده بهتری است و هم دوام بیشتری دارد. به علاوه، احتیاجی نیست پول زیادی بابت خرید آن بپردازید.

20. سالسا اسپینالر

سالسا اسپینالر (Salsa Espinaler) نوعی چاشنی تند است که در بارسلون بر روی چیپس، زیتون و کنسرو غذاهای دریایی ریخته می گردد و مردم از خوردن آن لذت زیادی می برند. این چاشنی برای افرادی که دوست دارند هر غذایی که می خورند کمی تند باشد بسیار ایده آل است. سالسا اسپینالر از ترکیب سرکه، فلفل و ادویه تهیه شده است. این سس برای اولین بار در یک تاپاس بار به نام اسپینالر تهیه شد و دلیل نام گذاری آن هم همین است.

21. پنیر مانچگو

پنیر مانچِگو (Manchego) یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه اسپانیایی و البته شناخته شده ترین و محبوب ترین نوع پنیر اسپانیایی است. این پنیر از شیر گوسفند، در محله لا مانچا تهیه شده و قبل از استفاده بین 60 روز تا دو سال نگهداری می گردد. هرچه زمان نگهداری این پنیر بیشتر باشد دوام بیشتری خواهد داشت. هر کیلو از این پنیر 10 یورو قیمت دارد.

22. کنسرو غذاهای دریایی

کنسرو غذاهای دریایی در اسپانیا با تن ماهی ای که اغلب می خورید، تفاوت دارد. کنسرو غذاهای دریاییِ اسپانیا به اسم بخشی از غذای اصلی یا پیش غذا خورده می گردد. در این میان ماهی سفیدِ آنچو طعم بهتری نسبت به نوع سیاه رنگِ آن دارد و یکی از کنسروهایی است که می توانید امتحان و به اسم سوغات اسپانیا بخرید.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150558

به "معرفی سوغاتی های ماندگار اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سوغاتی های ماندگار اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید