مردم کدام کشورها سالم تر غذا می خورند؟!

به گزارش مجله سرگرمی، بیشتر کشورهای آسیایی فرهنگ های غذایی سالم دارند. هر یک از کشورهای جهان دارای فرهنگ غذایی خاصی بوده و از نظر تغذیه دارای شرایط خاصی هستند. علت تفاوت در فرهنگ غذایی هر کشور ریشه در موقعیت جغرافیایی آن منطقه دارد. به عنوان مثال کشور ژاپن به دلیل امکان کشت انواع سبزی و برنج، بیشترا غذایی با این مواد را دارند.

مردم کدام کشورها سالم تر غذا می خورند؟!

از سوی دیگر در مناطق ساحلی، بیشتر غذاها با ماهی هستند و همین مسئله نشان دهنده تفاوت های فرنگ غذایی مردم در نقاط مختلف جهان است. در این مطلب قصد داریم تا به آنالیز این موضوع پرداخته که سالم ترین فرهنگ غذایی متعلق به کدام کشور است و شما را با کشورهایی آشنا کنیم که سالم ترین فرهنگ و رژیم غذایی را دارند، پس با ما همراه باشید تا در این مطلب، این کشورها را به شما معرفی کنیم.

فرهنگ های غذایی سالم | فرهنگ غذایی ژاپنی

یکی از فرهنگ های غذایی سالم در جهان، فرهنگ غذایی مردم ژاپن است که در آن شاهد میل کردن غذاهایی سالم با مقدار کم و همراه با سبزیجات به عنوان مهم ترین بخش رژیم غذایی هستیم. بیشتر غذاهای ژاپنی با سبزیجات زیاد نظیر کلم، پیازچه، بادمجان و… تهیه می گردد.

در واقع ژاپنی ها دوست دارند که غذاهای سالم خود را با مواد اولیه و چاشنی های مخصوص به هر فصل درست نموده و آن را میل نمایند. وجود چاشنی های مختلف و همچنین مصرف سبزیجات بسیار زیاد باعث شده تا فرهنگ غذایی ژاپنی به عنوان یکی از فرهنگ های سالم جهان شناخته گردد و مردم این کشور نیز بسیار سالم و سلامت باشند.

فرهنگ غذایی هندی

غذاهای کشور هندی از نظر سلامتی بدن بسیار وضع خوبی داشته و مهم ترین ویژگی این غذاها داشتن فیبر و غلات بسیار زیاد در آن است. غذای هندی معمولاً ترکیبی از چربی های سالم، گیاهان و ادویه های مختلف هستند که مهم ترین ویژگی آن ها کاهش فشار خون و همچنین داشتن خاصیت ضد التهابی است.

یکی از مهم ترین و سالم ترین غذای هندی لوبیا است که به منظور تهیه آن از لوبیا چشم بلبلی، سس گوجه فرنگی، سبزیجات مختلف و ادویه جات گوناگون استفاده می گردد.

از دیگر غذاهای محبوب و سالم هندی می توان به مرغ ماسالا اشاره نمود. اگر علاقه مند هستید تا رژیم غذایی هندی را برای خود در نظر گرفته و از آن پیروی کنید، برای سالم تر کردن این رژیم غذایی می توانید مصرف برنج سفید را کاهش داده و آن را با غلات دیگر جایگزین کنید.

فرهنگ های غذایی سالم | فرهنگ غذایی کره ای

دو کشور کره شمالی و کره جنوبی نیز از نظر فرهنگی غذایی جز کشورهای سالم جهان به حساب می آیند، چرا که طیف گسترده ای از غذاهای این کشورها شامل سبزیجات می گردد. یکی از اصلی ترین غذاهای مردم کره کیمچی است که در آن می توانید ترکیباتی نظیر کلم، تربچه و زنجبیل را مشاهده کنید.

مصرف کیمچی به سبک کره ای برای سلامت دل و روده بسیار مفید است. معمولا مردم کره برای خوشمزه کردن غذاهای خود از فلفل قرمز، پیاز، پوره، لوبیا، سیر، زنجبیل، کنجد و سرکه استفاده می نمایند. مصرف بسیار زیاد سبزیجات در غذاهای کره ای باعث سالم شدن غذا های این منطقه به طرز چشمگیری شده است.

فرهنگ غذایی مدیترانه جنوبی

اگر به جنوب قاره اروپا رفته و در بخش مدیترانه جنوبی به سراغ کشورهایی نظیر ایتالیا و یونان بروید، می توانید فرهنگ غذایی سالمی را در این کشورها مشاهده کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که بیشتر غذاهای ایتالیایی و یونانی با مقدار بسیار زیادی روغن زیتون به وجود آمده و تهیه می شوند که مصرف روغن زیتون برای سلامت قلب مفید بوده و همچنین رژیم غذایی این منطقه به نحوی است که برای کاهش التهاب ناشی از بیماری های مختلف بسیار مفید و مثمر ثمر است.

نکته مهمی که در رابطه با رژیم غذایی مدیترانه ای جنوبی باید بدانید این است که این رژیم برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند، گزینه بسیار خوبی محسوب می گردد چرا که رژیم غذایی این منطقه پر از چربی های مفید و سبزیجات بوده و باعث سلامتی بدن شده و به متابولیسم بدن یاری می نماید. یکی از نمونه های ساده و سالم غذاهای مدیترانه ای سالاد یونانی، پاستای میگو و… است.

فرهنگ های غذایی سالم | فرهنگ غذایی تایلندی

مردم تایلند نیز جز گروهی از مردم هستند که دارای رژیم غذایی و فرهنگ سالمی در بخش آشپزی هستند. نکته ای که باید در رابطه با غذاهای کشور تایلند بدانید این است که بیشتر این غذاها چربی بسیار پایینی داشته و منبع غنی از فیبر و پروتئین هستند. معمولاً غذاهای تایلندی شامل سبزیجات، تخم مرغ، هویج، توفو و می شوند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما غذاهای اصیل و اورجینال تایلندی را تنها در این کشور می توانید امتحان کنید، چرا که بیشتر رستوران هایی که در خارج از کشور تایلند غذاهای این کشور را سرو می نمایند، در بیشتر اوقات مخالف فرهنگ غذایی این کشور عمل می نمایند. به عنوان مثال اگر بخواهیم در این زمینه توضیحاتی را ارائه دهیم باید گفت که معمولاً تایلندی ها غذای خود را با سبزیجات و مواد اولیه تازه تهیه می نمایند، همچنین معمولاً غذاهای این کشور با روغن نارگیل پخته می گردد. این دو تفاوت عمده بین غذاهای پخته شده در کشور تایلند و سایر نقاط جهان است.

فرهنگ غذای منطقه اسکاندیناوی شمالی

یکی دیگر از مناطق قاره اروپا که فرهنگ و رژیم غذایی فوق العاده سالمی دارد، منطقه اسکاندیناوی شمالی است. سلامت فرهنگ غذایی این منطقه به قدری است که می توان کشورهای این منطقه را جز برترین کشورها از نظر سلامتی در نظر گرفت.

این مسئله به قدری است که حتی میزان چاقی در کشورهایی نظیر سوئد و یا سایر کشورهای اسکاندیناوی به کمتر از 10 درصد رسیده و مردم این مناطق بسیار سالم تر از سایر مردم اروپا هستند.

فرهنگ غذایی منطقه اسکاندیناوی شمالی به نحوی است که غذاهای آن ها مملو از مواد مغذی نظیر ویتامین ها، مواد معدنی، مرغ، پروتئین ها، ماهی و… است. همچنین باید به این نکته شرکت که سبزیجاتی نظیر کلم و هویج صندلی ویژه ای در رژیم این منطقه دارند.

مصرف انواع توت به عنوان دسر نیز معمولاً محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم منطقه اسکاندیناوی شمالی دارد. وجود این ترکیبات مختلف در کنار هم باعث شد تا فرهنگ غذایی این منطقه بسیار سالم باشد.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143225

به "مردم کدام کشورها سالم تر غذا می خورند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم کدام کشورها سالم تر غذا می خورند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید