عبور پناهجویان از دریای اژه متوقف شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، فرانس پرس دقایقی پیش در پیامی توئیتری از فرمان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر لغو مجوز پناهجویان برای عبور از دریای اژه در راه رسیدن به یونان خبر داد.

عبور پناهجویان از دریای اژه متوقف شد

رسانه های دولتی ترکیه مخاطرات سفر دریایی را دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اردوغان عنوان می کنند به ویژه که طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر شلیک گارد ساحلی یونان به قایق های حامل پناهجویان وجود داشت.

به گزارش خبرنگاران، همزمانی اعلان این تصمیم و خبر سفر اردوغان به بروکسل طی روز دوشنبه، این برآورد را به وجود می آورد که شاید او با اتحادیه اروپا در باب بحران پناهجویان به توافقاتی دست یافته است.

گفتنی است چندی پیش، ترکیه به نشانه اعتراض به عدم همراهی اتحادیه اروپا با مواضع این کشور در قبال ادلب، مرزهای خود با یونان را به روی پناهجویان سوری باز کرد.

حال هر 2 طرف، آن دیگری را به باج خواهی و استفاده ابزاری از پناهجویان متهم می کند.

سفر اردوغان در حالی انجام می گیرد که وی روز پنجشنبه، با سفر به مسکو، با ولادیمیر پوتین همتای روسی، در باب آتش بس ادلب به توافق رسید.

نکته جالب توجه آن است که در جدال ترکیه و اروپا، طرفین علیرغم آگاهی از آنکه این قضیه آوارگان سوری را شامل می شود؛ از به کار بردن واژه معمول پناهجو خودداری کرده و بنا به مصلحت ترجیح می دهند آنها را مهاجر بعضاً غیرقانونی تلقی کنند.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75116

به "عبور پناهجویان از دریای اژه متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور پناهجویان از دریای اژه متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید