روسیه یک جانبه توقف استقرار موشک ها را رعایت می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده روسیه در کمیسیون خلع سلاح گفت: مسکو توقف استقرار موشک های برد متوسط و کوتاه تر را اعلام نموده و تا زمانی که چنین تسلیحات آمریکایی در مناطق مختلف مستقر نشده، بطور یک جانبه آن را رعایت خواهد نمود.

روسیه یک جانبه توقف استقرار موشک ها را رعایت می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آندری بلویوسف معاون نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در ژنو، شب گذشته در نشست کمیته خلع سلاح سازمان ملل بیان کرد، روسیه به طور یک جانبه توقف استقرار موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر را تا زمانی که چنین تسلیحات تولیدی آمریکا در مناطق مختلف پیدا نشده باشد، را رعایت خواهد نمود.

این دیپلمات روس گفت: ایالات متحده به این خاطر این توافقنامه را از بین برد تا چراغ سبزی برای گسترش غیرقابل کنترل توان بالقوه هسته ای این کشور باشد. ولی روسیه کوشش می نماید تا اجازه ندهد بحران موشکی جدیدی به وجود آید.

وی تاکید نمود: ما به طور یک جانبه اعلام نموده و مسئله توقف استقرار موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر تا زمانی که چنین موشک های آمریکایی در مناطق مختلف دنیا مستقر نشده باشند را رعایت خواهیم کرد.

این مقام روس همچنین نسبت به حفظ وضعیت نامشخص سرنوشت پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی (استارت-3) که مدت اعتبار آن یک سال و نیم دیگر به خاتمه می رسد ابراز نگرانی نموده و گفت: در شرایط کنونی تمدید این توافقنامه اقدامی معقول است و اجازه می دهد تا از تخریب نهایی اوضاع پیرامون ثبات راهبردی در دنیا جلوگیری شده و زمان برای مطالعه روینمودهای احتمالی در شرایط کنونی دنیا در عرصه کنترل تسلیحات فراهم گردد.

این در حالی است که رابرت وود نماینده آمریکا در کنفرانس خلع سلاح نیز در سخنان خود به ابتکارعمل روسیه اشاره نموده و این کشور را متهم کرد که از هم اکنون چندین گردان از موشک های دارای برد کوتاه و متوسط را در خاک خود مستقر نموده است، در حالی که ایالات متحده چنین سیستم هایی در اروپا ندارد. وی تاکید نمود که در چنین شرایطی پیشنهاد اخیر مسکو نمی تواند مورد حمایت آمریکا قرار بگیرد.

teroll.ir: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

studiomerina.ir: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54518

به "روسیه یک جانبه توقف استقرار موشک ها را رعایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه یک جانبه توقف استقرار موشک ها را رعایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید