دانشگاه سوره میزبان اولین جشنواره دانشجویی دوسالانه دستان شد

به گزارش مجله سرگرمی، اولین جشنواره دانشجویی دوسالانه سرامیک دستان در دو بخش سرامیک هنری و کاربردی به میزبانی دانشگاه سوره در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا درحال برگزاری است.

دانشگاه سوره میزبان اولین جشنواره دانشجویی دوسالانه دستان شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرنگاران ، اولین جشنواره دانشجویی دوسالانه سرامیک دستان به میزبانی دانشگاه سوره در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا درحال برگزاری است.این جشنواره در دوبخش آثار سرامیک هنری و سرامیک کاربردی به بررسی و معرفی بهترین آثار سرامیکی دانشجویان دانشگاه های شرکت کننده می پردازد.

مهران هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره و دبیرکل جشنواره سرامیک دستان در نشست خبری اولین جشنواره دانشجویی دوسالانه سرامیک دستان،گفت: دانشگاه سوره با توجه به اهداف آموزشی سیاست های سازمانی وبرنامه هایی که در رابطه با پیشبرد این اهداف دارد در طول فعالیت های اجرایی خود اقدام به برگزاری جشنواره های متعدد در زمینه های مختلف هنری می کند بطوری که در طول سال 7 یا 8 و در برخی موارد 12 جشنواره فرهنگی هنری و همایش های مرتبط باحوزه های مختلف آموزشی برگزار می کند و دانشگاه سوره دارای سه دانشکده در حوزه های هنری فرهنگ وارتباطات ومعماری شهرسازی است که هرکدام به فراخور موقعیت خود اقدام به برگزاری جشنواره می کنند که زیرنظر اعضای هیأت علمی و کانون های دانشجویی برگزار می شود.

هوشیار ادامه داد :جشنواره دستان اولین دوسالانه دانشجویی سرامیک است. در این جشنواره بسیاری از نهادهای مرتبط با این حوزه از جمله دانشگاه های معتبر هنری چون دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه هنر اصفهان ، هنر تهران ، دانشگاه کاشان و دانشکده الزهراءو همچنین مرکز توسعه هنرهای تجسمی، مدیریت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وانجمن سفال و سرامیک ایران ما را همراهی کردند. استقبال خوبی را از سوی دانشجویان و دانشگاه هایی که گفته شد شاهد بودیم .آثار ارسالی به این جشنواره درحدود 170 اثر بوده که پس از داوری اولیه از بین این آثار، 70 اثر برای رقابت نهایی انتخاب شدند.

دبیر جشنواره دستان گفت: این جشنواره از 6 دی شروع شده و اختتامیه آن 18 دی ماه است و ساعت بازدید از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا نگارخانه استاد محمود فرشچیان است. مسابقه این جشنواره در دو بخش برگزار می شود که شامل بخش آثار سرامیک هنری و سرامیک کاربردی است که در هربخش سه برگزیده خواهیم داشت و به هر برگزیده جوایز ارزنده ای به همراه تندیس طراحی شده برای این جشنواره اهداء خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه سوره با بیان اینکه هر رویداد فرهنگی و فوق برنامه ای در حیطه دانشجویی تاثیرات خاص خود را دارد، ادامه داد: اما این جشنواره به زعم اعضای شورای سیاست گذاری و متولیان آن ،موارد مختلفی را جدا ازبعد فرهنگی و هنری مد نظر داشته و مهم ترین تاثیر آن ایجاد شور و نشاط در بین نه تنها دانشجویان دانشگاه سوره بلکه صنف دانشجویی است هدف ما از برگزاری جشنواره های اینچنینی این بوده که دانشجویان در عرصه سرامیک وسفال توانمندی ها و استعدادهای خود را بروز دهند.

وی شرح داد: یکی دیگر از دست آوردهای این رویدادها این است که دانشجویان بتوانند توانمندی های خود را در بین دانشجویان دانشگاه های مختلف در سطح کشور در یک رقابت سالم آموزشی نشان دهند و رشته سرامیک بخاطر انعطاف پذیری و تنوع تکنیکی که دارد می تواند باهر رویکرد هنری ظاهر شود و بهترین و بالاترین جنبه این ظاهر شدن در نمایشگاه ها اتفاق می افتد مخصوصا نمایشگاه های ملی وآکادمیک .

دبیر جشنواره دستان یادآور شد: متاسفانه ما در حیطه سفال و سرامیک جامعه وسیعی را مانند هنرمندان فعال در حوزه هایی چون هنرهای تجسمی، دراماتیک و سینما نداریم و از نظر تعداد نفرات محدود هستیم در نتیجه اگر ما بتوانیم بر روی این بخش از هنر خودمان که پشتوانه تاریخی فرهنگی بسیاری دارد تمرکز کنیم امکان بسیار مناسبی است که جوانان، ما را به پشتوانه فرهنگی و هنری کشورمان و به لحاظ انتقال مفاهیم هنری و ذهنی که یک هنرمند به دنبال ظهورش است، نزدیک کنند.

وی گفت: آثار این نمایشگاه دارای پیام و مضامینی هستند که معنایی را می رسانند و این معنا می تواند بخشی از نیازهای فرهنگی و فکری جامعه را بیان کند.

هوشیار در خاتمه گفت: این جشنواره فقط جنبه نمایشگاهی ندارد بلکه برای برنامه های حاشیه ای جشنواره ، تعدادی کارگاه تخصصی در نظر گرفته ایم که در این کارگاه ها از استادان متخصص استفاده شده است که نه فقط در دانشگاه تدریس کرده اند بلکه در عرصه سفال و سرامیک جزء پیشکسوتان هستند. همچنین مجموعه سخنرانی های مرتبط با حوزه سفال و سرامیک در حیطه محتوایی، زیبایی شناسی و تاریخی ارائه خواهد شد تاریخ و زمان بندی این برنامه ها در سایت دانشگاه سوره به نشانی www.soore.ac.ir هست که علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به این سایت مراجعه کنند.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65330

به "دانشگاه سوره میزبان اولین جشنواره دانشجویی دوسالانه دستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه سوره میزبان اولین جشنواره دانشجویی دوسالانه دستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید