حتما بعد ورزش انجام دهید

به گزارش مجله سرگرمی، کارهای بعد ورزش و بعد از ورزش چه کنیم و بایدها و نبایدهای بعد ورزش و اهمیت تغذیه و استراحا بعد از تمرین و دوره ریکاوری بعد ورزش را ببینید.

حتما بعد ورزش انجام دهید

کارهایی که حتما بعد ورزش باید انجام دهید

به گزارش خبرنگاران به نقل از today، ریکاوری بعد از ورزش امری ضروری است و بخشی از هر گونه برنامه های ورزشی بشمار می رود اما اغلب نادیده گرفته می شود بعد از هر ورزش وزنه برداری یا حتی راه رفتن روی تردمیل.

دوره ریکاوری به همان اندازه مهم است و مهم نیست که روی بازوهایتان ، قسمت پایین کمر ، و یا روی شکم کار می کنید اما افراد اغلب بدون در نظر دریافت هیچگونه مسئله ای پس از پایان ورزش با عجله باشگاه را ترک می کنند و ممکن است عوارضی را تجربه کنند به همین منظور در این بخش از ورزش و سلامت کارهایی که باید پس از ورزش کردن انجام دهید را با شما به اشتراک می گذاریم.

کارهای واجب و ضروری بعد از ورزش

سرد کردن بدن:

به محض اینکه وزنه را کنار گذاشتید یا دویدن با تردمیل را به پایان رساندید نباید کاملا بی حرکت شوید باید بدن خود را سرد کنید هزاران راه وجود دارد که می توانید ضربان قلب و حرارت بدن را پایین بیاورید اگر تمایل دارید برخی حالت های یوگا و کششی را انجام دهید، اما بسکمک از افراد تمایل به دویدن آرام، پیاده روی و یا حتی پریدن در استخر دارند.

این واقعا به خودتان بستگی دارد فقط زمان بگیرید 10 یا 15 دقیقه وقت دارید تا ورزش تان را به درستی به پایان برسانید سرد کردن بدن حرفه ای و غیر حرفه ای ندارد و برای همه الزامی است.

انجام حرکت های کششی:

خب پس از سرد کردن بدن انجام حرکاتی کششی توسط بسکمک از مربیان توصیه می شود و گاهی اوقات آن ها یکی هستند اگربا تردمیل عادت ندارید حتی به مدت 10 دقیقه یک حرکت روتین کششی هدفمند ممکن است همان چیزی باشد که نیاز دارید حرکات کششی به شما کمک می کند که انعطاف پذیری و تحرک داشته باشید، که برای ورزش و زندگی روزمره مهم است.

کارهایی که باید بعد ورزش انجام داد

استفاده از غلطک های رولی:

بسکمک از شما ممکن است با غلتیدن فوم آشنا نباشید، اما وقتی آن را امتحان کردید به آن عادت می کنید برای افراد حرفه ای و طرفداران تناسب اندام غلطک فومی و اساسا چرخش روی آن پیشنهاد می شود.

آنچه این غلطک انجام می دهد این است که هر گونه گره خوردگی که ممکن است داشته باشید را باز می کند و به تسکین ماهیچه های خسته بعد از ورزش کمک می کند حتی می توانید این کار را قبل از ورزش انجام دهید تا به گرم کردن بدن نیز کمک کنید.

ممکن است غلطک فومی در ابتدا کمی غیر معمول به نظر برسد اما استفاده از آن ها ممکن است برای زمان ریکاوری مفید باشد.

نوشیدن آب:

این یکی خیلی واضح است، اما برخی از مردم تمایلی به انجام این کار ندارند. نوشیدن آب ممکن است مهم ترین فعل پس از ورزش باشد زیرا هنگام ورزش کردن آب زیادی را ازطریق تعریق از دست می دهید که ممکن است در مواردی موجب سردرد ،سرگیجه شود اما با نوشیدن آب می توانید آن را تسکین دهید اگر بعد از اتمام ورزش خود را وزن کنید خواهید دید که دچار کاهش وزن شده اید این ناشی از کم شدن آب بدن است.

نوشتن گزارش:

این کار هرگز آسان نبوده زمان بندی و رژیم غذایی خود را پی گیری کنید. اپلیکیشن هایی برای گوشی های هوشمند نیز وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند هم می توانید از قلم و کاغذ سنتی استفاده کنید نکته کلیدی اینجا این است که اطمینان حاصل کنید چه کارهایی را می توانید انجام دهید.

مصرف مواد مغذی:

داشتن یک وعده غذایی پیش از ورزش انتخابی است اما پس از ورزش به بدن سوخت لازم برای بازیابی پس از عرق کردن را بدهید. پس از ورزش سخت، بدن به دنبال کربو هیدرات ها و پروتئین برای کمک به ذخیره گلیکوژن و ترمیم ماهیچه است، بنابراین بدن برای تغذیه نیاز به سوخت دارد تا به موقع التیام پیدا کند.

به علاوه، نخوردن بعد از ورزش می تواند شما را گرسنه نگه دارد و هیچ کس دوست ندارد خسته و گرسنه باشد برای اینکه خودتان را راحت کنید، یکی از این خوراکی های پس از ورزش را بسته بندی و در کیف خود بگذارید.

کارهایی که باید بعد ورزش انجام دهیم چه هستند؟

مصرف منیزیم:

منیزیم در هر چیزی مورد استفاده قرار گیرد ماهیچه می سازد، از جمله سنتز پروتیین، عملکرد عضلانی و عصبی، کنترل گلوکز خون و تولید انرژی. از آنجا که منیزیم را در طول ورزش از دست بدهیم - مانند سبزیجات سبز تیره، شیر بادام، کنجد ، ماهی (مانند سالمون و آووکادو - راهی مهم برای بازیابی بدن خسته تان است و به شما کمک می کند تا بیش ترین تلاش را در سالن ورزش انجام دهید.

اگر گرفتگی عضلات ماهیچه را تجربه کنید، می تواند نشانه این باشد که سطوح منیزیم خیلی پایین هستند و کمبود منیزیم می تواند موجب انقباض عضلانی شود، با این حال زمانی که بعد از ورزش صورت می گیرد می تواند به آرام کردن ماهیچه های شما کمک کند همچنین توصیه می شود حمام نمک اپسوم، که منیزیم بالایی دارد را انجام دهید.

دوش آب سرد:

دوش آب سرد بگیرید به خصوص اگر در گرما ورزش می کنید اما به هیچ وجه تضمینی نیست که یک دوش آب سرد بعد از ورزش باعث شود که درد پس از ورزش سریع تر التیام یابد با این حال، از نظر ذهنی حمام یخ پس از ورزش بسیار گرم و یا زمانی که ورزش کار فوق برافروخته است به نظر مفید می رسد.

علاوه بر این، برخی از محققان می گویند درمان آب سرد ممکن است به بهبود کمک کند اساسا، اگر بیش از حد گرم هستید، یک دوش آب سرد به بدن کمک می کند که به سطح پایه برسید مجبور نیستید مثل حرفه ای ها در حمام یخ بپرید، فقط دمای حمام را پایین تر از حد معمول بگیرید.

تعویض لباس ها:

ممکن است عجله ای برای رسیدن به مقصد داشته باشید و فقط وقت آن را ندارید که لباس خود را عوض کنید بنابراین، در حال برنامه ریزی برای پوشیدن لباس برای رفتن به خانه یا محل کار هستید حتی اگر نمی توانید کل لباس خود را عوض کنید، تعویض کردن هر گونه لباس مرطوب، مانند لباس زیر و جوراب مهم است.

لباس های ورزشی می توانند رطوبت بگیرند و رشد مخمر، قارچ، باکتری ها و میکروب ها را افزایش دهند و این می تواند منجر به بیماری های پوستی و یا جوش شود.

استراحت:

زمان یکی از بهترین راه های برای بازیابی (یا التیام) از بیماری یا جراحت است و این کار بعد از ورزش سخت خوب عمل می کند بدن توانایی شگفت انگیزی دارد که اگر به آن اجازه دهید از خودش مراقبت کند استراحت پس از ورزش سخت اجازه می دهد فرایند ترمیم و بازیابی با سرعت طبیعی اتفاق بیفتد این تنها کاری نیست که می توانید انجام دهید اما گاهی انجام هیچ کاری آسان تراز این نیست.

کارها و نکات لازم برای بعد از ورزش

اجرای بازیابی فعال:

حرکت ساده و آرام (مانند پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری) گردش خون را بهبود می بخشد که به ارتقا مواد مغذی و جابه جایی مواد زائد در سراسر بدن کمک می کند این کار به ترمیم ماهیچه ها و سوخت گیری سریع تر کمک می کند.

ماساژ:

پیش از این هم در بخش ورزش و تناسب اندام گفته شد که ماساژ احساس خوبی می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد در حالی که به شما اجازه می دهد آرامش کامل داشته باشید هم چنین می توانید خود را ماساژ دهید و از ماساژ های سنگین خود داری کنید.

کمی بیشتر بخوابید:

در حال خواب چیزهای شگفت انگیزی در بدن شما رخ می دهند. خواب مفید برای هر کسی که به طور منظم ورزش کند، ضروری است. در طول خواب بدن شما هورمون رشد تولید می کند که عمدتا مسئول رشد و ترمیم بافت است.

تصور کنید:

افزودن یک عمل ذهنی به برنامه روتین ورزشی تان می تواند یک مزیت بزرگ برای هر ورزش کار باشد. صرف زمان تمرین ذهنی یا پیروی از برنامه مراقبت می تواند به پردازش یک نگرش آرام، و کاهش استرس و واکنش پذیری کمک کند آشنا شدن با این که ذهن شما چگونه کار می کند، چگونه افکار می تواند به اطراف بازتاب کند، یک راه عالی برای ورزش کار است که هم ذهن و هم فیزیک را بهبود بخشد.

علاوه بر این، تمرین مثبت می تواند به تغییر گفتمان مداوم در ذهنتان کمک کند.

از تمرین کردن های زیاد اجتناب کنید:

یک راه ساده برای بهبود سریع تر طراحی یک روتین ورزشی هوشمند است. ورزش بیش از حد، آموزش سنگین در هر جلسه و یا عدم روزهای استراحت باعث محدود شدن دستاوردهای تناسب اندام شما از ورزش و تضعیف تلاش های بازسازی تان خواهد شد.

به بدن برای بهبود سریع تر گوش دهید:

مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سرعت به بدن گوش دهید. اگر احساس خستگی، ناراحتی و یا توجه به عملکرد کاهش پیدا می کند، ممکن است به زمان ریکاوری بیشتری نیاز داشته باشید و یا کلا از آموزش خود داری کنید اگر روز بعد از ورزش سخت احساس خوبی داشته باشید، مجبور نیستید که خود را مجبور به کند کردن کنید.

اگر توجه کنید، در اغلب موارد بدن به شما اجازه می دهد بدانید به چه چیزی نیاز دارید، مشکل بسکمک از ما این است که ما به این هشدارها گوش نمی کنیم.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116489

به "حتما بعد ورزش انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتما بعد ورزش انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید